Module
Managing Institutional Websites and Social Media
Description
The goal of this course is to place students in a highly professional, hands-on situation where they will be fully responsible, as a team, for maintaining, updating and improving a real institutional website, under the supervision of specialized professionals. This will include running the social media and developing and implementing a digital marketing strategy for an academic program.
Compétences visées
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Applying Project Management principles
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Defining a marketing strategy to meet the goals for a website
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Implementing that strategy, measuring its impact an adjusting it to perform better as the year progresses
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Maintaining the activity on the website (contentwriting and updating, blog posting)
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Maintaining and running social media accounts
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Improving SEO
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Reaching new audiences and increasing conversion on the website
MCC
Les épreuves indiquées respectent et appliquent le règlement de votre formation, disponible dans l'onglet Documents de la description de la formation
- Régime d'évaluation
- CT (Contrôle terminal, mêlé de contrôle continu)
Évaluation initiale / Session principale - Épreuves
| Libellé | Type d'évaluation | Nature de l'épreuve | Durée (en minutes) | Coefficient de l'épreuve | Note éliminatoire de l'épreuve | Note reportée en session 2 |
|---|---|---|---|---|---|---|
Travaux pratiquesLangue utilisée pour l'épreuve
:
Anglais | CC | A | 1 |
Seconde chance / Session de rattrapage - Épreuves
| Libellé | Type d'évaluation | Nature de l'épreuve | Durée (en minutes) | Coefficient de l'épreuve | Note éliminatoire de l'épreuve |
|---|---|---|---|---|---|
Travaux pratiquesLangue utilisée pour l'épreuve
:
Anglais | CT | A | 1 |