Site Unistra - Accueil
Faire un don

Description

The aim of this course is to raise students’ awareness and understanding of EM Strasbourg 3 core values :« diversity », « ethics » and « sustainable development », to allow students to reflect on and analyze a social issue chosen among these 3 values, using a press review with both written and audiovisual media inserts to justify their analysis. 16 hours, 8 hours course including 4 hours e-learning and 8 hours tutorial

Compétences visées

Upon completion of this course, students should be able to :

- (level 4) Analyze written and audiovisual materials
- (level 5) Develop their critical and analytical mind
- (level 3) Produce a group verbal presentation
- (level 1) Describe Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”
- (level 2) Explain Strasbourg specific core values : “diversity”, “ethics” and “sustainable development”

Bibliographie

Main reading material :
• Benoit, Jacques, and Luc Boyer, Pédagogie de l’éthique: le coeur du développement durable est le ‘développement durable’ du coeur, Questions de société (Colombelles), ISSN 1777-439X, 1 vols. (Colombelles, France: EMS, 2005)
• Campbell, Robert, and Alan Kitson, The ethical organisation, 1 vols. (Basingstoke, Royaume-Uni: Palgrave Macmillan, 1996) • Charaudeau Patrick. Les médias et l'information. Collection : Médias-Recherches. Editeur : De Boeck, 2011
• Coullet-Demaizière, Corinne, Au-delà de l’écologie: développement durable, 1 vols. (La Plaine Saint-Denis, France: AFNOR, 2010)
• Mansouri, Fethi, and Michele Lobo, Migration, citizenship, and intercultural relations: looking through the lens of social inclusion, Studies in migration and diaspora, 1 vols. (Farnham, Angleterre, Etats-Unis, 2011)
• Sacriste, Valérie, Communication et médias: sociologie de l’espace médiatique, LMD collection, ISSN 1773-4983Enseignement supérieur (Paris. 1995), ISSN 1269-7036, 1 vols. (Vanves, France: Foucher, 2007) • Svara J. - The Ethics Primer for Public Administrators in Government and Nonprofit Organizations - Jones & Bartlett Learning - 2007

Contact

Responsable(s) de l'enseignement
Jean Thierry Daumont : daumont@unistra.fr

MCC

Les épreuves indiquées respectent et appliquent le règlement de votre formation, disponible dans l'onglet Documents de la description de la formation

Régime d'évaluation
CT (Contrôle terminal, mêlé de contrôle continu)
Coefficient
2.0

Évaluation initiale / Session principale

LibelléType d'évaluationNature de l'évaluationDurée (en minutes)Coefficient de l'évaluationNote éliminatoire de l'évaluationNote reportée en session 2
Individuel
CCET3050
En groupe
CCET25
En groupe
CCEO3025